Haber

Çayırova Turgut Özal Köprüsü’nde trafik yoğunluğu tarih olacak

Alternatif tahlillerle kent içi trafiğini rahatlatan Büyükşehir, Çayırova’da projelendirdiği “Turgut Özal Köprüsü İkileme ve Yol Yapım” işinde sona geliyor

İnşa ettiği köprü, yol ve kavşaklar ile kent trafiğine nefes aldıran Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, yeni ulaşım ağları açmaya devam ediyor. Bu bağlamda Büyükşehir, Çayırova ilçesinde TEM Temas Yolu üzerinde yer alan “Turgut Özal Köprüsü İkileme ve Yol Yapım” işinde sona hakikat yaklaşıyor. Köprü üzerindeki araç yığılmalarının önüne geçecek olan projede daha evvel ek köprünün üç ayağının üzerine 32 metre uzunluğunda 20 adet kiriş yerleştirilmişti. Kiriş montajından sonra yere tabliye betonu döken ve izolasyon imalatı yapan gruplar, başka işlerde de kıymetli bir aralık kat etti.

İLAVE KÖPRÜYE 75 TON ASFALT SERİLDİ

Fen İşleri Dairesi Başkanlığı’nın denetiminde devam eden çalışmalarda son olarak ek köprünün asfalt serimi gerçekleştirildi. Bu kapsamda 65 metre metre uzunluğunda, 10.75 metre genişliğinde olan köprünün yerine 75 ton aşınma katmanı asfaltı serildi. Takımlar önümüzdeki günlerde oto korkuluğu, yaya korkuluğu ve antivandalizm çit sistemleri imalatlarını yapacak.

3 CADDEDE YOLLAR GENİŞLİYOR

Proje kapsamında genişlemesi planlanan Turgut Özal Caddesi, Tuna Caddesi, Namık Kemal Caddesi’nde ise altyapı ve üst yapı çalışmaları devam ediyor.

2×2 yol haline getirilecek olan ve bu kapsamda irtibat yolları ve kavşakları yenilenen caddeler, ek köprü ile Çayırova ilçesine giriş-çıkış ulaşımını daha da kolaylaştıracak. Proje tamamlandığında, Turgut Özal Caddesi’nde İstanbul-Kocaeli vilayet sonunu birbirinden ayıran yol, otoban üzerinden yeni ek köprü ile geçilerek yine Turgut Özal Caddesi’ne bağlanacak.

673,5 METREKÜP BETON VE 175 TON NERVÜRLÜ DEMİR

İki şeritli olarak planlanan Turgut Özal Köprüsü İkileme ve Yol İmal işinde 2 bin 195 metre 2×2 bölünmüş yol, 284 metre 1×1 yol, 64.70 metre uzunluğunda, 10.75 metre genişliğinde açıklıklı köprü inşa edildi. Projenin imalinde 673,5 metreküp beton ve 175 ton nervürlü demir kullanıldı.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu